atutazok 2013.08.31. 20:47

Kutat ás

A blog célja, amellett, hogy bemutassa a kutatásomhoz kapcsolódó eredményeket és érdekességeket az, hogy beszámoljon magáról a kutatási munkáról, folyamatról is.

Ez, illetve a következő bejegyzés éppen ezt szolgálja, miközben lehetőséget ad az olvasónak, hogy kipróbálja milyen is elsődleges forrásokkal dolgozni.

Tehát magáról a kutatásról:

A munkám elején a legfontosabb feladat az volt, hogy megtaláljam azokat a korabeli írásokat, amelyek magyar utazók, kivándorlók tollából születtek, dokumentálva amerikai utazásaikat. Könyveket, újságcikkeket, leveleket kerestem könyvtárakban, különböző gyűjteményekben, illetve az interneten elérhető adatbázisokban. Ezt követően olyan forrásokat próbáltam megismerni, amelyek az utazási irodalom elméletével, illetve külföldi utazók amerikai útleírásaival foglalkoznak. Ezek segítségével tudtam nekikezdeni az elemzéseknek és összehasonlítani a magyarok írásait más országokban kiadott publikációkkal.

Kiderült (ahogyan azt az úti beszámolókról többen is írták már), hogy az útleírások legalább annyit elárulnak a szerzőről és kultúrájáról, mint a leírásokban szereplő népekről...

De maradjunk a kutatás meneténél: szerencsére sikerült már több helyen is anyagokat gyűjtenem a disszertációmhoz. Legutóbb pedig igazán szerencsés voltam, hiszen eljutottam a berlini John F. Kennedy Intézetbe, ahol rengeteg hasznos könyvet, tanulmányt, újságcikket találtam.

A JFK Institute könyvtárában van az egyik legnagyobb észak-amerikai tanulmányokkal foglakozó gyűjtemény Európában, így nagyon örülök, hogy ide is eljuthattam.

Itt egy rövid képes beszámoló az elmúlt napok munkájáról: 

JFK kutataskepjpg.jpg

Sikerült átnéznem több doboznyi mikrofilmet (a bal felső sarokban nem egy ősrégi PC, hanem egy mikrofilm szkenner látható :)), több hasznos és korábban általam még nem ismert könyvre bukkantam, az adatbázisokban pedig sikerült olyan folyóiratokat átnéznem, amelyek otthon nem elérhetőek.

Igazán hasznos volt az elmúlt néhány nap.

A következő bejegyzésben pedig jöjjön egy kis "munka" az olvasónak is :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://at-utazok.blog.hu/api/trackback/id/tr115486518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása